طرح توازن سرمايه‌گذاري در کشور با همت دولت سيزدهم

کد خبر: 191203 تاریخ انتشار: 1402/02/13 22:36:43
نمایش: 522
اخبار
مديرعامل سازمان صنايع کوچک و شهرک‌هاي صنعتي ايران گفت: يکي از مهمترين برنامه‌هاي در دستور کار وزارت صمت، طرح توازن سرمايه‌گذاري است که بر اساس آن در مناطق کمتربرخوردار کشور واحدهاي توليدي بزرگ ايجاد مي‌شود.

علي رسوليان چهارشنبه شب در ديدار با استاندار چهارمحال و بختياري  از اختصاص ۲۵۰۰ ميليارد تومان اعتبار براي احياي واحدهاي توليدي راکد در کشور خبر داد و گفت: اين برنامه با جديت در دستور کار قرار دارد و در تمامي استانهاي کشور جشن احياي واحدهاي توليدي برگزار مي‌شود.

وي ادامه داد: ارائه بسته تشويقي به واحدهاي توليدي، توسعه زيرساخت‌ها نظير تامين برق و آب، رفع موانع توليد و انتقال پساب از ديگر برنامه‌هايي است که در سالجاري به جديت پيگيري مي‌شود.

مديرعامل سازمان صنايع کوچک و شهرک‌هاي صنعتي ايران با اشاره به اينکه اين سازمان در ايجاد ۹۳ پست برق در کشور مشارکت کرده است، اظهار داشت: از اين تعداد سه مورد در استان چهارمحال و بختياري است و اين آمادگي براي افزايش تعداد پست‌ها وجود دارد.

رسوليان با اشاره به افزايش تعرفه برق در شهرک‌هاي صنعتي خاطرنشان کرد: در سال گذشته دولت پيشنهاد داد تا قيمت برق براي صنايع افزايش پيدا کند اما با پيگيري‌هاي انجام شده در راستاي حمايت از بخش توليد مجلس با ۵۰ درصد مبلغ پيشنهادي افزايش قيمت برق موافقت کرد و مقرر شد تا از محل درآمد اين بخش، ۵۰ درصد به خود شهرک‌هاي صنعتي بازگردد.

وي افزود: برهمين اساس از اين محل امسال پنج هزار ميليارد تومان اعتبار به توسعه زيرساخت‌هاي شهرک هاي صنعتي اضافه مي‌شود.

 

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1401/01/02