۴۰ هزار ميليارد ريال سرمايه‌گذاري در شهرک‌هاي صنعتي چهارمحال و بختياري جذب شد

کد خبر: 191168 تاریخ انتشار: 1402/02/12 01:28:31
نمایش: 465
اخبار
مديرعامل شرکت شهرک‌هاي صنعتي چهارمحال و بختياري از جذب ۳۹ هزار و ۸۳۸ ميليارد ريال سرمايه‌گذاري در شهرک‌هاي صنعتي استان طي ۹ ماهه سال گذشته خبر داد و گفت: اين ميزان سرمايه‌گذاري ۴۹۰ هکتار از اراضي صنعتي استان را پوشش داده و زمينه اشتغال ۱۷ هزار و ۸۱۲ نفر را فراهم آورده است.

حميدرضا غفاري در نشست با خبرنگاران اين استان افزود: همچنين اجراي 104 طرح عمراني به مبلغ 3 هزار و 600 ميليارد ريال در 23نواحي و شهرک‌هاي صنعتي استان از سال گذشته آغاز شد که در حال حاضر 92 درصد پيشرفت فيزيکي دارد.

وي ادامه داد: همچنين يک‌هزار و ۸۰۳ طرح صنعتي در ۲۱ شهرک و ناحيه صنعتي استان در دست اجراست که از اين تعداد ۴۵۰ قرارداد در مرحله تخصيص زمين، ۲۶۲ قرارداد در مرحله ديوارکشي، ۲۶۷ قرارداد در مرحله اسکلت‌بندي، ۵۱۰ قرارداد در حال تکميل اسکلت، ۱۹۲ قرارداد در دست تکميل سالن‌هاي توليد و ساختمان‌هاي جنبي و ۱۲۲ قرارداد در مرحله تجهيز و نصب ماشين‌آلات قرار دارد.

مديرعامل شرکت شهرک‌هاي صنعتي چهارمحال و بختياري تصريح کرد: در شهرک‌ها و نواحي صنعتي استان نيز يک‌هزار و ۱۰۹ طرح صنعتي نيز موفق به دريافت پروانه بهره‌برداري شده است.

غفاري ايجاد و تکميل زيرساخت‌ در نواحي و شهرک‌هاي صنعتي را از مهمترين رسالت‌هاي اين شرکت دانست و گفت: واگذاري اراضي به متقاضيان و حمايت از سرمايه‌گذاران و ارائه مشوق‌ از ديگر وظايف و رسالت‌هاي اين سازمان است.

اين مسوول چهارمحال و بختياري از عارضه‌يابي ۸۱ واحد صنعتي در استان طي سال گذشته خبر داد و گفت: با رفع عارضه اين واحدها روند فعاليت آن تسهيل و از تعطيلي اين واحدها جلوگيري شد.

وي برگزاري ۲۰۶ دوره آموزشي براي پنج هزار و ۴۲۴ نفر، برگزاري ۹ تور صنعتي و انعقاد ۱۲ قرارداد همکاري با واحدهاي صنعتي را از ديگر اقدامات اين شرکت در سال گذشته برشمرد و گفت: در سال گذشته از چهار مورد از ايده‌هاي برگزيده حمايت و تجاري‌سازي شد و ۳۱ واحد صنعتي راکد فعال‌سازي و به چرخه توليد بازگشت.

مديرعامل شرکت شهرک‌هاي صنعتي چهارمحال و بختياري تعيين‌تکليف قراردادهايي که پيشرفت فيزيکي آن در حد زمين خام و ديوارکشي باشد را از ديگر برنامه‌هاي اين شرکت عنوان کرد و افزود: پيش‌بيني مي‌شود امسال ۲۵۰ فقره قرارداد به مساحت ۵۰ هکتار در همين رابطه تعيين تکليف شود و چنانچه طرح‌ها از پيشرفت لازم برخوردار نشود، قراردادها فسخ و زمين بازپس‌گيري شود.

غفاري از جذب ۳۹ هزار و ۸۳۸ ميليارد ريال سرمايه‌گذاري در شهرک‌هاي صنعتي استان طي ۹ ماهه سال گذشته خبر داد و گفت: اين ميزان مساحت ۴۹۰ هکتار از اراضي صنعتي استان را پوشش داده است و زمينه اشتغال ۱۷ هزار و ۸۱۲ نفر را فراهم آورده است.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1401/01/02