معاون هماهنگي امور اقتصادي استاتداري:

پروژه‌هاي پيشران توسعه در چهارمحال و بختياري مشخص شده است

کد خبر: 157022 تاریخ انتشار: 1400/09/11 14:55:45
نمایش: 1812
اخبار
‍ معاون هماهنگي امور اقتصادي استانداري چهارمحال و بختياري گفت: پروژه‌هاي پيشران توسعه در استان براي ارائه در سفر رياست جمهوري مشخص شده است.
الله‌کرم نصيري روز پنجشنبه در جلسه شوراي اداري چهارمحال و بختياري با اشاره به سفر رياست جمهوري و هيات دولت به اين استان در آينده‌اي نزديک، اظهار کرد: تعدادي طرح و پروژه داراي اولويت در استان که پيشرفت و توسعه اين استان را تسريع خواهد کرد در اين سفر ارائه مي‌شود.

وي افزود: پروژه آبرساني بن- بروجن براي تامين آب شرب نيمي از جمعيت چهارمحال و بختياري، پروژه راه‌آهن مبارکه- سفيددشت به شهرکرد، تعدادي از محورهاي مواصلاتي مانند جاده شهرکرد- شلمزار، پارک علم و فناوري، طرح‌هاي راکد و ... در اين سفر براي جذب اعتبار مطرح خواهد شد، اين پروژه‌ها پيشران توسعه استان هستند.

نصيري با اشاره به مشکل خشکسالي در چهارمحال و بختياري، توضيح داد: اين مسئله بيش از يک دهه گذشته گريبانگير استان شده است، به‌همين علت تخصيص آب به پروژه‌هاي سرمايه‌گذاري و طرح‌هاي کشاورزي توسط وزارت نيرو وجود ندارد، اکنون ۳۳ طرح سرمايه‌گذاري در حوضه زاينده‌رود معطل تخصيص آب هستند.

معاون هماهنگي امور اقتصادي استاندار چهارمحال و بختياري با بيان اينکه ذخيره گندم استان در وضعيت مطلوبي است، عنوان کرد: ۵۰۰۰ تن گندم در آذرماه توزيع شده است و ۱۰ هزار تن نيز آماده حمل به استان بوده و حدود ۲۶ هزار تن گندم نيز در سيلوها ذخيره شده است.

وي در پايان تاکيد کرد: سازمان جهادکشاورزي چهارمحال و بختياري بايد بر بحث توزيع نهاده‌هاي دامي کنترل و نظارت بيش‌تري داشته باشد، در خصوص قيمت آرد نيز تا حدودي نگراني وجود دارد، برخي استان‌ها قيمت را افزايش داده‌اند، اما در استان قيمت تغييري نداشته است.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1401/01/02