معاون استاندار:

شهرک تخصصي بادام در چهارمحال و بختياري راه‌اندازي شود

کد خبر: 63143 تاریخ انتشار: 1398/10/01
نمایش: 2010
اخبار
معاون هماهنگي امور اقتصادي استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به جايگاه استان در توليد محصول راهبردي بادام گفت: مکان‌يابي و راه‌اندازي شهرک صنعتي تخصصي بادام در اين استان ضرورت دارد.
الله‌کرم نصيري شامگاه يکشنبه در کارگروه توسعه صادرات غيرنفتي چهارمحال و بختياري تاکيد کرد: اين استان با ۲۴ هزار تن توليد سالانه بادام رتبه نخست اين محصول در کشور را به خود اختصاص داده است.

وي افزود:‌ چهارمحال و بختياري ظرفيت توليد سالانه حداقل ۵ هزار تن مغز بادام صادراتي به ارزش ۱۰ ميليون دلار را دارد.

نصيري تصريح کرد:‌ به همين منظور بايد زمين مورد نياز براي راه‌اندازي شهرک صنعتي تخصصي بادام در چهارمحال و بختياري در مکاني با موقعيت مناسب براي تسهيل در خدمات‌رساي به تمامي نقاط استان شناسايي شود.

وي يادآور شد: ‌مسوولان شرکت شهرک‌هاي صنعتي چهارمحال و بختياري و مديران جهاد کشاورزي استان و ساير مسئولان دستگاه‌هاي اجرايي مرتبط با صدور مجوزهاي قانوني در راستاي مکان‌يابي و راه‌اندازي شهرک صنعتي تخصصي بادام در اين استان اقدام لازم را در سريع‌ترين زمان ممکن انجام دهند.

معاون هماهنگي امور اقتصادي استاندار چهارمحال و بختياري،در بخش ديگري از سخنان خود اظهار داشت:‌ برگزاري نشست‌هايي با هيات‌ها و رايزن‌هاي تجاري کشورهاي مختلف از جمله فعالان اقتصادي ۱۵ کشور همسايه ايران در دستور کار باشد.

وي گفت: ‌اتاق بازرگاني، صنايع، ‌معادن و کشاورزي چهارمحال و بختياري نسبت به برگزاري دوره‌هاي تخصصي آموزشي براي تشريح و تبيين قوانين مرتبط با افزايش صادرات در استان موفق عمل کرده است.

نصيري تاکيد کرد:‌ تمامي مسوولان ارشد چهارمحال و بختياري براي ايجاد رونق در صادرات محصولات توليدي اين استان با هدف افزايش اشتغال، کاهش نرخ بيکاري و رونق اقتصادي در تلاش هستند.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1401/01/02