معاون هماهنگي امور اقتصادي استاندار:

۶۰ واحد توليدي در چهارمحال و بختياري به چرخه توليد بازگشت

کد خبر: 156415 تاریخ انتشار: 1400/05/18
نمایش: 1108
اخبار
معاون هماهنگي امور اقتصادي استاندار چهارمحال و بختياري گفت: در طول سه سال گذشته در راستاي رفع موانع توليد و کمک به رونق اشتغال، ۶۰ واحد توليدي در استان به چرخه توليد بازگشت.

الله‌کرم نصيري روز دوشنبه به همراه مديرکل هماهنگي امور اقتصادي و مديرکل دفتر هماهنگي امور سرمايه‌گذاري و اشتغال استانداري در ديدار از خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) مرکز چهارمحال و بختياري به مناسبت روز خبرنگار افزود: در راستاي فعال‌سازي مجدد اين واحدها ۱۳۰ ميليارد تومان تسهيلات به توليدکنندگان استان پرداخت شد.

وي ادامه داد: از حدود يک هزار واحد صنعتي و توليدي در استان ۱۴۳ واحد تعطيل شده بود اما با تلاش‌هاي انجام شده تعداد واحدهاي راکد استان به حدود ۸۰ واحد کاهش يافت.

نصيري همچنين از اعطاي سه هزار و ۲۶۸ ميليارد تومان تسهيلات در راستاي اشتغالزايي و کمک به رونق توليد در استان از سال ۹۶ تاکنون خبر داد و گفت: اين تسهيلات در قالب اشتغال پايدار روستايي و عشايري، مشاغل خانگي، رونق توليد، صندوق توسعه ملي، کمک‌هاي مالي و فني و تبصره ۱۸ بوده است.

معاون هماهنگي امور اقتصادي استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به جذب ۲۰ ميليارد تومان سرمايه‌گذاري داخلي در استان طي همين مدت، اظهار داشت: اين سرمايه‌گذاري‌ها در بخش‌هاي مختلف صنعتي، کشاورزي و خدمات بوده است.

نصيري خاطر نشان کرد: با اين وجود، اعمال شديد تحريم‌ها عليه جمهوري اسلامي ايران شد تا جذب سرمايه‌گذاري خارجي در استان همانند سراسر کشور با چالش مواجه شود و در اين رابطه موفقيتي حاصل نشود.

وي خاطر نشان کرد: کاهش ۶ درصدي نرخ بيکاري، افزايش صادرات، تامين کالاهاي اساسي موردنياز مردم، تخصيص اعتبار مناسب براي اجراي طرح‌هاي اقتصاد مقاومتي نظير راه‌آهن و طرح‌هاي راهسازي و توسعه شرکت‌هاي دانش‌بنيان بخش ديگري از فعاليت‌هاي انجام شده در طول سه سال اخير بوده است.

نصيري همچنين از تلاش مجموعه ايرنا در انعکاس اخبار اقتصادي و پيگيري مطالبات مردم در اين حوزه قدرداني کرد و افزود: بي‌شک پيگيري سوژه‌ها و حضور در صحنه خبرنگاران مي‌تواند مسئولان را در ايفاي وظايق خود ياري دهد.

 

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1401/01/02