داشتن کد رهگيري بهداشتي براي صنوف کم‌خطر چهارمحال و بختياري الزامي است

کد خبر: 103681 تاریخ انتشار: 1399/01/26
نمایش: 3005
اخبار
معاون هماهنگي امور اقتصادي استاندار چهارمحال و بختياري با بيان اينکه در زمان حاضر داشتن کد رهگيري بهداشتي براي صنوف کم‌خطر الزامي است، گفت:صنوف کم خطر تا پايان هفته جاري فرصت دارند نسبت به دريافت کد رهگيري بهداشتي واحد صنفي خود اقدام کنند، در غير اين صورت از ادامه کسب آنها جلوگيري و محل کسب آنها پلمب خواهد شد.

الله‌کرم نصيري روز سه‌شنبه در جلسه تنظيم بازار چهارمحال و بختياري تعداد اصناف فعال در اين استان را ۴۳ هزار صنف عنوان کرد و افزود: از اين تعداد ۳هزار واحد صنفي از نظر ستاد مبارزه با ويروس کروناي استان، صنوف پُرخطر و ۴۰ هزار مابقي واحد کم‌خطر تشخيص داده شده است.

وي، از ثبت‌نام حدود ۲۰ هزار از واحدهاي صنفي کم‌خطر براي دريافت کدرهگيري بهداشتي از مرکز بهداشت استان خبر داد و تاکيد کرد: آخرين مهلت دريافت کد رهگيري اصناف در استان ۲۹ فروردين تعيين شده است و به هيچ عنوان اين فرصت قابل تمديد نيست.

نصيري، تعداد اتحاديه‌هاي اصناف استان را ۵۹ اتحاديه ذکر کرد و افزود:براساس مصوبه کارگروه تنظيم بازار ، روساي اتحاديه‌هاي اصناف مکلفند تا قبل از زمان مقرر، نسبت به دريافت کدرهگيري صنوف زير مجموعه خود اقدام کنند و در غير اين صورت، افراد خاطي به مراجع قضايي و تعزيرات حکومتي براي اعمال قانون معرفي خواهند شد.   

معاون هماهنگي امور اقتصادي استاندار چهارمحال و بختياري گفت: با اجراي گام دوم مقابله با ويروس کرونا و طرح فاصله‌گذاري هوشمند، ۵۰ گروه بازرسي و نظارت بر بازار استان از روز شنبه بيست و سوم فروردين فعال شده است که با جديد در بازار براي جلوگيري از ويروس کرونا انجام وظيفه خواهند کرد.

به گفته وي، اين گروه‌ها شامل بازرساني از نيروي انتظامي، تعزيزات حکومتي، اتاق بازرگاني، اصناف و دانشگاه علوم پزشکي هستند که  با توجه به آغاز به کار صنوف کم‌خطر، چنانچه در خصوص رعايت نکردن پروتکل‌هاي بهداشتي و يا بازگشايي صنوف پرخطر، مواردي را مشاهده کردند، اصناف متخلف برخورد قانوني خواهند کرد.

نصيري تصريح کرد:متصديان و کارفرمايان صنوف کم‌خطر و کارخانه‌هاي استان بايد در زمان باقي مانده به سايت Salamat.gov.ir مراجعه کنند و با انتخاب شغل مدنظر از بين مشاغل فهرست شده و دادن عهد خود اظهاري مبني بر نداشتن علائمي از بيماري کوويد ۱۹، رعايت فاصله‌گذاري اجتماعي، در سامانه خودارزيابي کرونا ،ثبت‌نام و کد رهگيري دريافت کنند.
معاون هماهنگي امور اقتصادي استاندار چهارمحال و بختياري همچنين در اين جلسه، از ممنوعيت ورود گوشت مرغ از استان‌هاي همجوار به اين استان تا اطلاع ثانويه خبر داد و تاکيد کرد: کشتارگاه‌هاي طيور نيز ملزم به فعاليت شبانه‌روزي در کشتار، بسته‌بندي و انجماد کردن مرغ تضميني خريداري شده با همکاري پشتيباني امور دام استان با حداکثر ظرفيت هستند.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1401/01/02